tirsdag, april 27

Når en storesøster blir alvorlig syk.....

For 1 uke siden fikk vi telefon fra min storesøster om at hun var syk. Hun hadde nemlig fått konstatert Brystkreft...
- Og hva tenker man når man hører ordet KREFT? man tenker jo det verste med en gang....og man blir helt lamslått for det skulle jo aldri ramme oss...det har vi jo snakket om..."det er helt sikkert en annen familie som kanskje blir mer rammet enn oss..." slemt å tenke sånn..men tenker jo at det SKAL IKKE skje oss....så sitter vi her nå da....
- Jeg husker at jeg gråt når vi snakket sammen og jeg måtte forsikre meg om at mannen hennes var der og tok godt vare på henne da hun ringte meg.... Jeg tror jeg aldri har vært så redd som jeg var da... jeg begynte å riste, ble kvalm og ganske uvel...
Og jeg begynte vel på den klassiske tankegangen man gjerne får i slike situasjoner; hva hvis....?hva hvis...?hva hvis...?hva hvis...?
....
Tenk hva slags tanker min storesøster sitter med når jeg sitter med disse...det er jo hun som er midt oppi dette...og det må jo bare være helt fryktelig å få en slik beskjed....jeg kan ikke tenke meg åssen det må ha vært for ho....STAKKARS JENTE!!!!

Og nå 1 uke senere så har man i grunnen hvert igjennom mange tanker og følelser...og man får bearbeidet alt litt.
Så her sitter jeg nå da med 20 nye brosjyrer fra kreftforeningen (om hvordan å være pårørende, om cellegift, om brystkreft, om div rettigheter,osv osv osv osv) OG- Jeg er så glad for at vi lever i Norge og har den eliten av spesialister innenfor kreftsykdommer som vi har....Og statestikken innen brystkreft i Norge er virkelig bra. Og radiumhospitalet er et meget bra sykehus for kreftpasienter.
Så dette kommer til og vil og må gå bra!

Min storesøster er kjempe positiv til at dette skal hun klare.Denne kampen skal hun vinne. Og vi skal virkelig være der for hun og vi skal ta kampen sammen. DETTE SKAL VI KLARE SAMMEN.
Vi skal backe henne opp når hun er nede og være sammen med ho i gleden når hun har gode dager :-)

Anne-Gro begynner med behandlingen av denne kreften til uken. Og det er vi glade for at de snart setter igang med å få denne svultsen mindre slik at de får operert den vekk fort fort fort....

Så jeg håper du vil være med å be for Anne-Gro og hennes mann og 2 barn. De trenger masse forbønn og gode tanker gjennom denne tøffe kampen, for dette kommer til å bli tøft. Men vi skal alle være der å støtte opp om de. Det er det familie gjør for hverandre!!




Anne-Gro, Vi er så glad i deg :-) Dette skal gå fint :-) Og jeg er overbevist om at du vinner denne kampen uansett!!

Keep smilin'Keep shinin'
Knowin' you can always count on me
for sure, that's what friends / family are for
In good times, And bad times
I'll be on your side forever more
That`s what family is for.....



Love, Tone

Ingen kommentarer: