fredag, mars 11

Herlig og SUNN lasagne.

Jeg elsker å lage mat. Og liker godt å prøve ut nye matretter. Og etter jeg har fått nyoppusset kjøkken, STORKOSER jeg meg på kjøkkenet og kokkelerer titt og ofte...
Denne lasagnen er blitt vår favoritt, og jeg vil gjerne dele den med deg også:-)

Ingredienser:
4-500g Kyllingkjøttdeig
1 løk(kan erstattes med vårløk, eller droppe alt som har med løk å gjøre)
1-2 squash
1 pk med krossade tomater (ØKOLOGISK fra ICA sitt merke "I <3 eco" er å ANBEFALE PÅ DET STERKESTE. NAM NAM)
2-3ss tomatpurè (ØKOLOGISK fra ICA sitt merke "I <3 eco" er ANBEFALE her også, fås på tube)
1,5 boks Cottage cheese

(jeg bruker Squash istede for lasagneplater. Det er et mye sunnere alternativ. Hvis ikke du vil erstatte pastaplatene, deler du bare opp squashen i biter og blander den sammen med tomatene. Men bruk fullkornspastaplater hvis du bruker pasta)

Sånn gjør du det:

1.Stek løk og kjøttdeig sammen.
2.Bland inn tomatpurèen og de krossade tomatene.
(og evt oppskåret squash)
3.La dette få et lite oppkok, og kryddre med det du måtte ønske.


4.Bruk en ostehøvel, og lag tynne skiver av squashen.
5.Smør en ildfastform med olje/smør og legg så ingrediensene lagvis i formen.
6. Begynn og avslutt med kjøttdeig og tomatsausen.
7. Legg cottage cheese og sqaush imellom lagene.
8. Topp det hele med litt ost.
9. Stek lasagnen i ca 20 min eller til osten har smeltet og blitt litt gyllen på toppen..

OG den burde servers med en god salat til og et godt brød.

Jeg GARANTERER at du vil like denne GODT!!
Den er sunn, veldig mettende og smaker himmelsk!

1 kommentar:

Elin sa...

Den så veldig god ut, den må jeg prøve en gang:) Jeg elsker lasagne:)